Ostoskori

Tallenna

Toimitusaika 1-3 arkipäivää

Lisää tuotteita vielä {qty} edestä ilmaiseen toimitukseen!


Valikko

Usein kysyttyä

Voiko parasta ennen -päivämäärän ohittaneita tuotteita syödä?

Kyllä voi! Suurin osa parasta ennen -merkityistä tuotteista säilyy syömäkelpoisena vielä pitkään tuotteessa olevan päiväyksen jälkeenkin. Lue lisää parasta -ennen merkinnästä

Mihin kaikkialle toimitatte tilaukset?

Toimitamme verkkokauppamme tilaukset koko Suomeen (Ahvenanmaata lukuunottamatta). Toimitamme paketit perille käyttäen Postin, DB Schenkerin ja Matkahuollon kuljetuksia. Voit tilata tuotteet lähimmälle noutopisteelle tai jopa kotiovellesi. 

Valitse toimitustapa syöttämällä ensin postinumerosi ja valitsemalla tämän jälkeen sopivin toimitustapa alasvetovalikosta. Ehdotamme sinulle lähintä noutopistettä postinumerosi perusteella. Voit myös noutaa tilauksesi suoraan Turun varastoltamme.

Mitä tarkoittaa DB Schenkerin noutopistepaketti?

DB Schenker on kuljetusyritys, joka toimittaa paketteja ympäri Suomen noutopisteille, jotka sijaitsevat usein esimerkiksi R-kioskeissa ja K-kaupoissa. Kun pakettisi on perillä DB Schenkerin noutopisteellä, saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä. Tämän jälkeen voit käydä noutamassa pakettisi noutopisteeltä sinulle sopivana ajankohtana. Paketin saat noudettua saapumisilmoituksella/seurantakoodilla ja henkilöllisyystodistuksellasi.

Tämän toimitustavan pääset valitsemaan kassasivulla syöttämällä ensin postinumerosi ja valitsemalla alasvetovalikosta ”DB Schenker Noutopistepaketti.” Ehdotamme sinulle automaattisesti noutopistettä. Kaikki noutopisteet voit tarkistaa myös DB Schenkerin oman noutopistehaku-sivun kautta.

Miten voin seurata pakettini kulkua?

Pakettisi kulkua voit seurata kätevästi seurantakoodilla, jonka lähetämme sinulle toimitusvahvistuksessa. Tarkat ohjeet tilauksen seurantaan löydät tältä sivulta.

En ole saanut saapumisilmoitusta, vaikka olen tilannut jo monta päivää sitten?

Välillä paketit eksyvät reitiltä kuljetusyritysten käsittelyssä tai jäävät vahingossa kirjaamatta sisään noutopisteellä, jonka vuoksi saapumisilmoitus jää tulematta. Joskus tilausvaiheessa yhteystietoihin on vahingossa syötetty väärä puhelinnumero, jolloin myös saapumisilmoitus on lähtenyt väärän numeroon.

Mikäli epäilet pakettisi toimituksen viivästyneen, kannattaa ensin tarkistaa paketin sijainti seurantakoodilla Postin, DB Schenkerin tai Matkahuollon lähetysseurannasta. Löydät tilauksesi seurantakoodin sähköpostiin saamastasi lähetysvahvistuksesta, jonka otsikko on ”Tilauksesi on lähetetty (#tilausnumerosi)”.

Jos paketti näyttää viipyneen monta päivää terminaalissa, on hyvin mahdollista, että se on jo saapunut noutopisteelle, mutta unohdettu kirjata sisään. Voit koska tahansa käydä noutopisteellä kysymässä pakettia seurantakoodillasi tai soittaa noutopisteelle kysyäksesi paketistasi. Paketin noutamiseen et välttämättä tarvitse virallista saapumisilmoitusta, vaan voit noutaa paketin myös pelkästään seurantakoodilla ja henkilöllisyystodistuksellasi.

Tämä on usein nopein tapa saada paketti itsellesi. Voit olla yhteydessä myös suoraan kuljetusyhtiön asiakaspalveluun, jolloin he selvittävät pakettisi sijainnin. Valitsemasi kuljetusyhtiö löytyy myös toimitusvahvistuksesta. 

Mistä saatte myynnissä olevat tuotteet?

Ostamme tuotteet pääosin suomalaisilta valmistajilta, maahantuojilta ja tukkuketjuilta, joille on syntynyt poisto- ja jäännöseriä, jotka olisivat muuten vaarassa joutua hävitetyiksi.

Fiksuruoka.fi -palvelun kautta pyrimme auttamaan toimittajiamme vähentämään Suomen ruokahävikin määrää ja samalla voimme tarjota hyviä tuotteita asiakkaillemme edullisella hinnalla.

Mitä tarkoitatte poisto- ja loppuerillä?

Ns. poisto- tai jäännöseriä syntyy esimerkiksi silloin, kun tuotteen pakkaus on vaihtumassa, tuotetta myydään vain tiettynä aikana vuodesta (esim. joulumakeiset), tuotteen valmistus lopetetaan, tuotetta on liikaa varastossa tai pakkausmerkintöihin on eksynyt virheitä. Myös tuotteet lähestyvillä tai äskettäin ohitetuilla parasta ennen -päiväyksillä nähdään elintarviketeollisuusalalla tuotteina, jotka ovat vaarassa joutua hävikiksi.

Ostamme meillä myytävät poisto- ja jäännöserät pääosin suomalaisilta valmistajilta, maahantuojilta ja tukkuketjuilta. Haluamme Fiksuruoka.fi -palvelun kautta mahdollistaa, että myös nämä tuote-erät tulisivat syödyiksi hävikin joutumisen sijaan. Tästä syystä tuotteet myydään meillä aina reilusti alennetuin hinnoin.

Miten tuotteidenne hinnat voivat olla näin halpoja?

Myymme pääosin poisto- ja jäännöseriä, jotka ovat vaarassa joutua muutoin hävikiksi. Meidän mielestämme syömäkelpoisen ruoan ei pitäisi joutua roskiin, joten työskentelemme yhdessä toimittajiemme kanssa saadaksemme nämä poisto- ja jäännöserät reiluin alennuksin kuluttajien saataville. 

Ostamalla isoja eriä kerralla, pidämme hinnat matalina ja varmistamme, että myymämme tuotteet päätyvät hävikin sijaan käyttöön.

Tuotteet voivat olla hävikkiuhan alla esimerkiksi lähestyvän parasta ennen -päiväyksen, muuttuneen pakkauksen tai liikatuotannon vuoksi.

Mihin hintaan vertaatte tuotteidenne tarjoushintoja?

Vertaamme tuotteidemme hintoja isojen päivittäistavarakauppojen normaaliin hintatasoon. Normaaliin hintatasoon eivät kuitenkaan lukeudu päivittäistavarakauppojen erilaiset kampanja-alennukset, poistomyynnit tai erätarjoukset. Jos tuotteen normaalia hintatasoa ei ole saatavilla, vertaamme valmistajan ilmoittamaan ovh-hintaan.

Myytte koko Suomeen, miten tuotteet säilyvät kuljetuksen aikana?

Kaikki verkkokaupassamme myytävät tuotteet säilyvät avaamattomana huoneenlämmössä, joten erillistä kylmä- tai lämpökuljetusta ei tarvita.